maanantai 22. joulukuuta 2014

joulun odotusta

Eilen meijän kirkolla oli Musiikillinen Joulukertomus jossa näyttelin Mariaa ennen kun hän tuli raskaaks. Mun kohtaus kesti pari minuuttia vaan, mut oli ihanaa ku yks meijän seurakunnan papparaisista tuli mun luo sen jälkeen kun koko homma oli loppunu ja sano, et se mun kohtaus oli sille mieleenpainuvin ja siitä oikeesti välitty sellanen oikeanlainen fiilis ja että oli oikeesti ruvennu miettimään mitä Marian mielessä oli liikkunu sillon ku hän sai tietää tulevansa raskaaksi ja kun enkeli oli ilmestynyt hänelle. Aika siistiä kuulla tommosta! Mut oli tosi kivaa ja sit illan jälkeen mentiin alakertaan piparille ja glögille ja Anni heitti sen jälkeen mut ja Millan kotiin. Ainii ja sain suklaisen joulupussin siitä hyvästä että olin mukana siinä Joulukertomuksessa. Söin kaikki suklaat heti, mut niitä oli vaan 4, niin en kuulosta ahneelta tai syöpöltä.

Tässä istuskelen mun sängyllä, kietoutuneena peittoon ja halaillen mun tyynyä. Yks juttu mitä suurin osa teistä ei varmaan musta tiedä on se, että halaan aina tyynyjä. Tai tykkään esimerkiks istua vaa ja pitää tyynyä sylissä, koska se on vaa kivaa. Vitsi...kuulostan siltä ku mun aivoissa kaikki ei ois iha kondiksessa, mutta niin tyynyjä on kiva halata. Anyway palataan asiaan.
Kuuntelen hyvää ja herkkää musiikkia, mikä luo täydellisen tunnelman tälle kirjoittamishetkelle. Oon äitin kaa kahestaan kotona kun Emilia ja Nelli lähti keskustaan puuhailemaan jotain ja iskä seikkailee kans jossain kaupoissa jossakin päin tätä kaupunkia, heh. Heräsin vasta 12 tänään, mikä on toisaalta harmillinen juttu, mut tänään se ei ees haitannu, koska on ensimmäinen virallinen lomapäivä! Hengasin eilen Leon kaa periaatteessa aamu 4 asti, katottii leffaa ja juteltii ja sit käveltiin keskustaan puol 4 aikoihi ja mä lähin siitä kotiin ja Leo takas omalle kämpälleen. Mut voi vitsi oli siistiä olla keskustassa sunnuntaiyönä, koska siellä oli niiiin rauhallista! Yllätyin, koska jotenki kuvittelen et jokainen yö Jyväskylässä on täynnä biletysporukkaa tai jotain, mut toisaalta oli kuitenki sunnuntai, ni sillon on aina muutenki paljon rauhallisempaa jo päivällä. Mut oli tosi kivaa kävellä siellä ku oli ihan hiljaista ja joulukoristelut ja valot näytti tosi kauniilta ja oli lunta ja sit ku pääsin järven kohalle ni se näytti upeelta ku siinä oli heikosti jäinen pinta ja kaupungin ja sataman valot heijastu siihen...ja ah! tosi kaunista, mut tie oli kyl tosi jäässä! Siellä luistelin ja näin kotimatkalla ehkä yhteensä 4 ihmistä. Yks talutti koiraansa, toinen pyöräili ja kaks istuskeli kerrostaloasunnon parvekkeella. keskustassa baarialueella oli kyllä joitaki ihmisiä, mut oikeesti niitäkin toooosi vähän. Kaikkia teitä varmasti kiinnosti tää ja varmasti kaipasitte näin paljon yksityiskohtia. Sori, en osaa tiivistää, enkä selittää asioita kauheen järkevällä tavalla. 

Äiti tekee ruokaa ja mulla on kauhee nälkä ku söin viimeks eilen illalla ja sillonki vaa kinderpiirakkaa, joka ei nyt täytä mua tähän hetkeen asti. Mut enää 7 minuuttia niin saan mahan täytettyä!Jes! Piletsut!

Mulle on tullu viimeaikoina kaikenlaisii valokuvausinspiraatioita, koska toivoin joululahjaks photoshoppia ja mun odotukset on korkeella sen suhteen, kun tiiän miten paljon erilaisia muokkausmahdollisuuksia mulla on jos saan sen photarin ittelleni. Tiiän, et mun ei pitäis olla liian innostunu tai odottavainen, koska photarit ei oo maailman halvimpia ohjelmia ja haluan hyvän sellaisen, nii mun pitää kyl kanavaoida mun ajatukset johonki muuhun, etten pety jos en saakka photarii. Kuulosta innostuneelta pikkulapselta, jolle joulu on kaikki kaikessa. hhaha. En oikeesti kuole jos en saa photarii lahjaks, koska oon jo päättäny et sit ostan sen ite sopivan rahaisalla (=omistan rahaa hieman enemmän) hetkellä. Muttaniin kuitenkin, on mulle tullu monia sellasia inspiraatiohetkiä ja ideoita valokuvaussessioihin, joihin ei välttämättä tarvii ees photoshoppia, nii haluan päästä niitä ideoita toteuttamaan mahdollisimman pian! Valoisaa on vaa tosi lyhyt aika päivästä, ni monesti en vaan ehi mennä ulos kameran kaa sillon kun ois täydellisin valoitus.

Muttaniin ylihuomenna on jouluaatto ja siitä postaan sitten varmaan samana päivänä aamupäivästä! Haluan ottaa jouluisia kuvia, niin pitää vielä postata teitä varten!<3 love you.

Hei kaverit mulla on loma aika kiireinen mut viestejä voi aina laittaa ja loppulomasta sopia jopa näkemisiä!!<33 AINIIN ja 27. pv tätä kuuta (eli tän viikon lauantaina) Bob ja Rob, meijän hollantilaiset kaverit on tulossa suomeen!!!!!! Ne on täällä melkein viikon ja oon siitä kyllä tosi innoissani ja otan paljon kuvia sitten, että voin postata teille niiden vierailusta!

Äsken aivastin, äiti kutsuu syömään, pyykkiä pitää hoitaa ja ois varmaan ihan hyvä jos vaihtaisin vaatteet, koska en halua olla pyjamassa koko päivää. Hurjan ihanaa joulun odotusta teille kaikille! Juhlitaan Jeesuksen syntymää kiitollisina siitä mitä kaikkee meillä on ja miten ihania ihmisiä meijän elämässä on läsnä. Yeah! Heippatirallaa!<3

-Kata<3

2 kommenttia:

  1. Hei ku oot puhunut monesti siitä että haluut photarin ja se tosiaan on aika kallis ostettuna. Mietin vaan että mikä sulla on niinkun periaattisena syynä laiton lataaminen. YLipäänsä musiikin tai muun suhteen.? teetkö sitä ite, vai ostatko kaiken musiikin? Ja jos siis kuuntelet laittomasti musiikkia niin miten photarin laiton lataus eroaa tästä?
    Selventäen: onko sulla jokin syy miksi tarkalleen vastustat piratismia? Itellä vähän sellanen ajatus että, piratismi ei ole hyvästä, mutta näin opiskelijana jonkun välttämättömän ohjelman omaan käyttöön lataaminen on aika pieni paha, kun ottaen huomioon sen että luultavasti kyseisen ohjeman valmistaja ei siitä hirveästi tee hävikkiä, sillä esim. photari on sen verran laaja ja iso ohjelma että uskon kyseisestä ohjelmasta tulevat tulot olevan aika suurta mittakaavaa.

    VastaaPoista
  2. Jos haluan tehä ihan laillisesti valokuvaushommia ja ottaa kuvia muidenkin ihmisten tarkoituksiin/tapahtumakuvia/hääkuvia yms. niin haluan et mulla ois ihan ostettu photari sitä kaikkee varten:) ja itseasiassa sain sen lahjaks, niin enää ei tarvii toivoa;D

    VastaaPoista