tiistai 9. syyskuuta 2014

You love them, I'll change them.

Huomenta!

(muokkaamaton)
Katottiin eilen kavereiden kaa semmone dokumenttielokuva kuin Furious Love (Raivoisa Rakkaus). Tää elokuva kerto paljon maailman pahuudesta, synkistä ja pimeistä asioista ja kuinka Jumalan rakkaus kumoaa sen kaiken. Kuinka riivatut vapautuu, prostitoidut tulee uskoon, noitatohtori tulee kastetuksi...Kuinka Jumala voi tulla keskelle saatananpalvojia, noitia, vahvoja ateisteja ja parantaa ihmisiä, koskettaa heidän sydämiään, vaikkeivat he uskoisikkaan. Ja vaikka me ei ite uskottais. Siinä elokuvassa oli yks kuvaajamies, joka toimi samalla kertojana ja jota sit yhessä vaiheessa pyydettiin rukoilemaan yhen afrikkalaisen miehen kipeän polven puolesta. Tää kuvaajamies ei ois oikeesti halunnu mennä, koska hän ei ollu ollenkaan varma omista "parantamisen taidoistaan", eikä uskonu et mitään tapahtuiskaan. Hän kuitenkin meni rukoilemaan kyseisen miehen puolesta ja hahhahhaa miehen polvi parani siinä hetkessä ja hän oli ensimmäisenä jonossa ottamassa Jeesusta vastaan omaan elämäänsä. Se kuvaajamies oli sit tosi yllättyny, mut samalla ties varmaks sen, että kyse oli Jumalasta eikä hänestä itsestään. Jumala on parantaja.
Tää kertoo niin paljon siitä, kuka Jumala on. Meijän ei tarvii olla mitään suuria hengellisiä profeettoja et me voitais koskettaa ihmisiä Jumalan rakkaudella, tai parantaa niitä! Koska kyse ei oo meijän omasta voimasta, vaan Jumalan. Jumala on heikoissa väkevä:

2. Kor.12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. 

2. Kor. 12:10 
Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.


Mulle jäi yks lause tosi vahvasti siitä elokuvasta mieleen. "You love them, I'll change them." Me ei voida pakottaa ketään uskomaan, koska Jumala on antanu jokaiselle vapauden päättää näistä asioista. Ei se tarkota et Jumala ois iha fine, jos joku päättäis olla seuraamatta Jeesusta ja tulematta uskoon. Sillon Jumala suree ja itkee. Mut koska Jumala on päättäny, että ketään ei voi pakottaa uskomaan, ni näin se vaan menee. On se toki haastavaa meille kristityille, kun haluttais et kaikki olis uskossa ja vois aina kaikkialla puhua hengellisistä asioista ja semmosta, mut näin ei vaan oo. Meijän ei tule ahdistella ketään uskomaan, ei tule arvostella toisten elämää, alentaa muita, pelotella hengellisillä asioilla, ei. Meidän tulee rakastaa meijän ympärillä olevia. Meijän tulee näyttää Jumalan rakkautta ihmisille. Se tapa miten me käyttäydytään, miten me puhutaan, miten me ajatellaan asioista kertoo ihmisille jo hurjan paljon siitä kuka Jumala on. Toki me tehään itekin syntiä jatkuvasti, koska kukaan ei ole synnitön, mut se et me pyritään elämään sellaista elämää, joka tuo Jumalalle pelkkää kunniaa ja joka heijastuu meijän ympärillä oleville Jumalan rakkautena, ni se merkkaa jo paljon. Todella paljon. Meijän tulee vaan näyttää sitä rakkautta. Koskettaa muita sillä ja sit Jumala tekee loput. Jumala muuttaa ihmisen, parantaa, eheyttää, pelastaa, ohjaa, rakastaa. Jumala tuo melle niitä tilanteita, joissa saadaan saattaa ihmisiä uskoon, Jumala puhuu meille arjessa eri tavoilla, kertoo miten toimia eri ihmisten kohdalla. Jumala ohjaa meitä ja kulkee meijän kanssa joka hetkessä. Turhaan stressataan siitä, miks Jumala ei oo vielä muuttanu joitakin ihmisiä, vaikka ollaan kuinka yritetty näyttää sitä Jumalan rakkautta. Voi olla et me ei tulla koskaan näkemään sitä muutosta. Ehkä se tapahtuukin vasta parin vuoden päästä, ehkä parin päivän? Voi olla että me ollaan vaan siementen kylväjiä toisten elämässä ja et se siemen puhkeaa kukkaan vasta monen vuoden päästä. Meijän ei tarvii aina nähdä työn "tulosta", vaan luottaa siihen, et kaikki on Jumalan käsissä. Jumala on totuus ja kun ihminen löytää tän totuuden, löytää Hän myös yhteyden ja pelastuksen. 

Pahoittelen, jos tää teksti vaikutti vähän sekavalta, mut niinku tos aiemmin sanoin mun ajatukset on vähä sekasin vieläki eilis- illan jälkeen. Ja siis ihan hyvällä tavalla sekaisin. Jumala on NIIN hyvä, NIIN rakastava, NIIN voimakas, NIIN kaikkee ihanaa!!!<333 Suosittelen tota elokuvaa teille kaikille uskon siskoille ja veljille. Me jokainen tarvitaan pientä herättelyä. Seurakunnan pitää herätä. Meijän pitää toimia. Maailmalla on niin monia ihmisiä, jotka vaan odottaa meitä. Odottaa meidän toimivan, vaikkeivat sitä itse tiedä. Oaa, I'm on fire! 

Hurjan ihanaa ja siunattua päivää teille kaikille ja jos on kysyttävää, ni laittakaa inboksiin viestiä, tai kommentoikaa alle! :)


- Kata<3



- Oh and please tell me if you'd like a translated version of this, so that I can do that as fast as possible. I'm busy at the moment, so I only had time to write in Finnish. xoxo

4 kommenttia:

  1. Onks teillä dvdnä tota leffaa tai joitai muita noista? Mäki haluisin tosikovasti nähä!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikolla taitaa olla se, jos toi nyt oli dvd, ku en kattonu nii tarkasti :D mut voit kysästä siltä torstaina kirkolla?:) <3

      Poista
  2. Mikä toi Leading Love on? Onks se niinku kirja? Mist se kertoo? :) rakastan sun blogia!❤

    VastaaPoista
  3. Ihana teksti Kata!! Oot nii huikee Jumalan nainen♥

    VastaaPoista