maanantai 1. syyskuuta 2014

Asioita jaettavana.

Pakko päästä pois tästä pinnallisesta maailmanmenosta.
Haluan puhua ihmisten kanssa siitä, miten niillä oikeesti menee. Mitä unelmia niillä on, miks just näitä unelmia, mitä ne pelkää, mitä ne rakastaa, miks pelkää, miks rakastaa? En aina halua kuulla samaa vastausta ja puhua samoista asioista kerta toisensa jälkeen. Bileet, miesjutut, vaatteet, instagram, facebook, - nää kaikki on jo kuultu. Aina ei jaksa kuunnella kun muista puhutaan paskaa. Ei jaksa kuunnella valittamista, ei vaan oikeesti jaksa. On tosi rankkaa elää tämmösessä maailmassa. Bussissa, kadulla, kaupungissa, koulussa, harrastuksissa, kaikkialla on tämmöstä. Ei siltä negatiivisuudelta voi oikein välttyä. Toki huonot päivät on sallittuja ja välillä saa purkaa ajatuksiaan ja tunteitaan asioista, mut ei nyt ihan joka päivä. Tai toki saa, koska jokaisella on siihen oikeus, mut se ei ainakaa tee mulle hyvää. Sen kuunteleminen tai tekeminen.

Mä oon ite tosi syvällinen ihminen. Rakastan pitkiä keskusteluhetkiä ihmisten kanssa. Pystyn helposti juttelemaan jonkun kanssa monta tuntia putkeen kaiken maailman asioista, eikä siihen keskusteluun tarvii välttämättä yhtäkään kirosanaa, valitusta tai minkäänlaista pinnallisuutta. Semmonen keskustelu on siunattua ja terveellistä. Ja siitä mä nautin.

Millon viimeks kehuit sun kaveria jossakin? Entä millon osoitit ystävällisyyttä sulle täysin tuntemattomalle ihmiselle? Milloin viimeks kysyit miten sun kaverilla oikeesti menee? Haluaisin haastaa sua laittamaan hyvää kiertoon. Rikotaan tän maailman pinnallisuutta. Poljetaan se maahan meijän käyttäytymisellä. Meijän sanoilla ja teoilla. Jokainen meistä tietää, et tätä tarvitaan.


Mulla on unelmia. Viimeisen parin kuukauden aikana mulle on selvinny mun seuraavan kahden vuoden suunnitelmat. Jumala on puhunu mulle tosi selvästi asioista. Ihanaa, koska ei tartte stressata mistään. Ei edes rahasta, vaikka pitäis. Haluatte varmaan myös kuulla mitä unelmia mulla on? Ja mitä tuun tekemään? Here goes:

Mulla on unelma siitä, että pääsisin ens kesänä lähtemään semmoseen Eurotour- reissuun mukaan. 2 viikkoo, 10 maata, bussilla kulkien, tanssilla palvellen kohtaamaan maailmaa ja ihmisiä. 

Mä oon päättäny lähteä Tammikuussa 2016 Raamattukouluun Afrikkaan, aika varmasti Cape Towniin. Mulla on ihan lapsesta asti ollu unelmana mennä Afrikkaan ja kohdata siellä ihmisiä, auttaa ja palvella siellä omilla lahjoillani, tehdä lähetystyötä ja oppia maailmasta ja sen vaikeistakin jutuista lisää. Ja kun tän aiheen annoin Jumalalle, ni siitä asti on ollu rauha, ja päätös on tehty. Mä tuun menemään Afrikkaan. Melkein vuoden päästä, vähän päälle. I love it! Yhtä suurta seikkailua tää elämä.

2017 keväällä ois tarkoitus mennä Brasiliaan aktioon. Sielläkin palvelemaan, etenkin tanssilla. Kohtaamaan taas ihmisiä eri tavoilla, oppia lisää Jumalasta ja kasvamaan. Ah!

Sitten ois tarkoitus mennä opiskelemaan teologiaa ja englantia. Näin alustavasti oon suunnitellu. Haluaisin opettaa uskontoa englanniks ulkomailla, esim. jos päädyn lähetystyöhön, tai edes vaikka kuukauden aktiomatkalle jonnekkin. Sit voisin olla ihan perus uskonnon opettaja tai englannin opettaja missa tahansa. Kattoo nyt minne Jumala mut vie. Niin helppoo kun kaiken voi vaa jättää Jumalan käsiin. Niin paljon vähemmän stressiä. Niin paljon enemmän kiitollisuutta ja iloa. Olo on niin siunattu.























(kuvat on muokkaamattomia, osittain kameralla otettuja, osittain puhelimella, ihan sekalaisessa järjestyksessä.)

Siunattuu viikkoo kamut! <3
-Kata

5 kommenttia:

  1. löysin tän postauksen randomisti facebookista tuntematta sua mitenkää ja tää postaus oikeesti kolahti. iha huippua tekstiä sulla. ja toivon että mun tulevaisuudensuunnitelmat kirkastuis joskus niin ku sulla ja voisin sanoo et Jumala johdatti mut mun unelmaan <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hei siisti juttu!! :-) kyllä ne kirkastuu sitte ku on oikee aika:) jes♥

      Poista
  2. Oi ihana teksti!! Mäkin oon niin kyllästynyt kaikkeen pinnalliseen ja siihen, että on tärkeintä se, miltä ulkokuori näyttää ja se, että ulos päin kaikki pitää näyttää hyvältä! Silti varmaan jokanen ihminen kaipaa aitoutta, aitoja ystäviä, aitoo rakkautta, sitä, että jotain aidosti kiinnostaa se, mitä on sisällä, ei se, miltä ulospäin näyttää.
    Ihania unelmia, ihana kun saa luottaa siihen, että Jumala johdattaa kaikissa asioissa! Oot mun rukouksissa!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just näin!!! Oon samaa mieltä, hyvin kommentoitu! :)
      eikös olekkin! Jumala on kyl huikee<3 kiitos säkin oot mun! :)

      Poista
  3. vaikutat niin ihanalta ja mukavalta ihmiseltä! mun on pitäny pitkään jo sanoo sulle et sun positiivisuus ja asenne elämään on niin ihana ja avoin, ja sun hymys ja usko on nii puhdasta ja aitoo!:)

    VastaaPoista