maanantai 13. tammikuuta 2014

update.

Tänään mietiskellessäni (kuulostaa jotenkin buddhalaiselta xd) tajusin kuinka mun suhde Jumalaan on kasvanu aivan valtavasti viime kesän jälkeen! Oon saanu Jumalalta nyt niin paljon uutta ja vaan vahvistunu entistä enemmän. Jumala on käyttäny mua lukuisia kertoja arjessa muiden ihmisten elämässä ja ne hetket on ollu tosi rakentavia. Oon saanu kuulla ihmisiltä niin ihania asioita, niin kauniita sanoja ja on ollu tosi koskettavaa huomata kuinka moni musta oikeesti välittää. Oon saanu ihania kavereita, jotka ei oo mun uskon takia ottanu hurjia ennakkoluuloja vaan kohdellu mua ihan tavallisena ihmisenä, koska sitä mä oikeesti oonkin.

Oon oppinu tuntemaan itteeni paremmin ja tiiän millainen ihminen haluan olla. Oman itseni ymmärtäminen on tehny musta paljon varmemman ihmisen. On niitä ihmisiä jotka kokee mun olevan outo, niitä jotka ajattelee että oon epäaito, niitä jotka nauraa mulle omista syistään, mutta suurimmaks osaks niitä jotka tykkää musta tämmösenä ja nauttii mun seurasta. Näitä ihmisiä arvostan paljon. Näiden ihmisten seurassa osaan olla oma itseni. Uskallan puhua suomea vähä vinksahtaneella kieliopilla, enkä jälkeenpäin häpeä itseäni. Ennen häpesin ja yritin olla täysin samanlainen kuin muut, mutta ei Jumala halua että rikon itteäni muiden ihmisten miellyttämiseksi, enkä minäkään enää.

Viime aikoina Jumala on puhunu mulle paljon. Jumala on antanut aiheita blogiteksteihin ja oon saanu aivan mielettömiä vastaanottoja ihmisiltä, Hän on siunannut mun ihmissuhteita ja puhunut mulle mun ystävien kautta. Usein oon kuullu että Jumalalla on mun varalle jotain suurta. Sitä mä haluankin. Haluan tehdä mun elämällä jotain suurta. Haluan mennä kehitysmaihin auttamaan, haluan auttaa ihmiskaupan uhreja, haluan kertoa Jeesuksesta, haluan tehdä ihmiset iloisiksi, haluan rakastaa ihmisiä niin kuin Jumala, haluan tehdä lähetystyötä, haluan käydä raamattukoulun, haluan mennä mission laivalle, haluan tehdä vaikka mitä. Mutta jos Jumala haluaakin että jäisin vaikka Jyväskylään jonkun kaupan kassalle, tai koulun opettajaksi tms, niin se käy mulle ihan hyvin, vaikka tällä hetkellä unelmat on ihan toisaalla. Haluan tehdä kansainvälisiä asioita ja käyttää mahdollisimman paljon englantia. Haluan tanssia ja naurattaa. haluan. Mun halut ja Jumalan suunnitelma on joko samaa settiä, tai sitten ihan eri planeetoilta. Jumala sitten yllättää;)

Nyt jotkut teistä on sillei "no mikset voi vaan tehä mitä itte tahot, ku Jumala haluaa että oot iloinen..blablabla". Koska oon tyytyväinen Jumalan suunnitelmaan, oli mikä oli. Aion nauttia sen toteuttamisesta enemmän kuin mistään muusta. No more questions.

I would've really wanted to write down the English translation for this, but I don't have the fingerpower and time to do it. Maybe I will do it someday when I have the time and such, but right now I'm not capable of doing it. If you would like to know what I wrote today, please send me a message and ask. I would love to share this with you:) Or call me, or whatever. See ya later!<3

6 kommenttia:

  1. Mulla on ton englannin kaa ihan sama tilanne, haluun vaan käyttää sitä mahollisimman paljon ja oppii lisää, lukion jälkeen haluisinkin lähtee Englantiin au pairiks vuodeks, siitä eteenpäin en vielä tiiä mitä haluun tehä. Mä oon tälleen mahtavasti päätelly et varmaan mun rakkaus englannin kieleen ja brittikulttuuriin kuuluu jotenkin Jumalan suunnitelmaan mun varalle, koska se on mulle niin suuri intohimo, ollu jo ala-asteelta asti :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. vau!:) soulsister! hahah, mut hei siistiä! Mäki veikkaisin samaa, uskon et Jumala on asettanu meijän sydämeen kaipuun tai intohimon johonki ja se kuuluu siihen suunnitelmaan:)

      Poista
  2. "Koska oon tyytyväinen Jumalan suunnitelmaan, oli mikä oli. Aion nauttia sen toteuttamisesta enemmän kuin mistään muusta. No more questions."
    Oon niin ilonen, että jo tossa iässä osaat ajatella noin kypsästi! Oikeesti, ihan mahtavaa :-) Itse jouduin aikanaan käymään nää asiat läpi kantapään kautta, kun tiesin, et Jumala oli laittanut lähetyskutsun sydämeen, mut sitten halusin vaan seurata omia suunnitelmiani (live in Canada, get married etc). Noh, eihän siitä (onneksi) tullut mitään, vaan meni jutut uusiksi. Nyt sitten oon minäkin oppinut, että Jumalan suunnitelmat meidän varalle on tosiaan parhaat, oli ne sitten mitä tahansa. Keep dreaming and having Jesus as #1, it's always worth it!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, yllätin itteni tän asian suhteen kun olin nii sujut asian kanssa:) mutta mielummin näin:D mut on kyllä siistiä että sun "kantapään kautta"- kokemus on ollu kuitenki varmaan tosi muistorikas:) yeah, amen to that!

      Poista