maanantai 27. toukokuuta 2013

Miksi minä käyn seurakunnassa?

Miksi minä käyn seurakunnassa?- te kysytte tätä samaa kysymystä multa useaan otteeseen ni ajatteli ntehä siitä postauksen. En englanniks, koska se kestäis niin kauan:( sorry<3

Mulle seurakunta on turvapaikka. Paikka jossa Jumala on läsnä ja paikka jossa mulle tärkeät ihmiset ylistää yhdessä. On ihanaa astua kirkon sisälle ja nähdä kaikki ne ihanat ihmiset jotka on tullu sinne samaa Jumalaa ylistämään ja samalla oppimaan uusia asioita ja kehittäään hengellisiä ihmissuhteita. Koska henkimaailma pelottelee ja ahistelee mua, niin seurakuntaan mennessä en "aisti" niitä enää missään ja olo tuntuu niin turvalliselta ja rakastetulta. Koulussa kun en voi puhua näistä hengellisistä jutuista, enkä ihan kaikista omista ongelmista kavereiden kanssa, niinkun kristillisessä kulussa pystyin, niin seurakunta on mulle sellanen paikka, jossa voin keskustella ja purkaa kaiken.Ja ihan muutenkin tykkään käydä seurakunnassa koska suurin osa mun kavereista on siellä ja sellasetkin kaverit joita ei nää muuten, kuin siellä.

Miks käyn Varustamossa?

Käyn varustamossa, koska kuulun vapaaseurakuntaan. Oon pikkutytöstä asti (siltaseurakunnan jälkeen) käyny Jyväskylän vapaaseurakunnan tilaisuuksissa ja se tuntuu kodilta.Siellä oon tutustunu mun lähimpiin kavereihin ja oon siitä niin kiitollinen. Anyway, varustamossa käyn koska siellä on ihan mahtava ylistys, kaikki ylistää samaa Jumalaa, Ilmapiiri on rakastavainen. Kaikki hymyilee- tuntemattomillekkin. Ja se tuntuu hyvältä. Hyviä puheita ja opetuksia ollu ja oon huomattavasti kehittyny mun uskon kanssa. Oon oppinu paljon uutta ja mun Jumalasuhde nous pilviin sillon ku rupesin käymään varustamossa. Ihan mahtavaa! Oon tutustunu siellä niin moniin mahtaviin ihmisiin tän vuoden aikana ja nyt mut tunnetaan siellä ja sekin on kivaa:) tietää olevansa osa perhettä. On ihanaa sen päätilaisuuden jälkeen mennä alakertaan syömään ja juttelemaan kavereiden kanssa! Usein syntyy hurjan hyviä syviä keskusteluja ja joskus taas iha perus juttelua ja naurua:D best.

Miks käyn Tukikohdassa?

Vaikka tukikohta ei oo vapaaseurakunnan järjestämä tilaisuus ja vaikka en siellä 2 kertaa enempää oo vielä ehtiny käydä, niin tiedän jo miks tuun käymään siellä vakituisesti. Kun sinne ekan kerran menin, huomasin että ylistysbiisit oli valittu hurjan hyvin, opetus oli tosi hyvä ja mun ympärillä oli yllättävän paljon tuttuja ihmisiä!:D ja se vasta kivaa olikin! Oli upeeta seurata kuinka Jumala vaikutti eri ihmisissä ylistyshetkien aikana:) tykkään sivuseilmällä seurata sellasta;) tilaisuuden jälkeen syötiin ja juteltiin kavereiden kaa ja sekin oli mukavaa. Aika samanlainen meininki kun varustamossa, vaikka ei oo sitä kotifiilistä, ainakaan vielä. yks huono puoli oli kyllä. Siellä on niin paljon porukkaa, että alakerrassa on tungosta ja kaikille ei riitä tuoleja eikä istumapaikkoja niin tuntuu siltä et pitäis vaan syyä ja lähtee, et seuraavat mahtuu syömään, eikä vois jäädä keskustelemaan ihmisten kaa. Mut ehkä tohonkin tottuu? toivon niin. muttajoo tykkään tosi paljon!!

Tän viikon keskiviikkona on sellanen Varustamo goes Tukikohta- ilta tuolla jyväskylän helluntaiseurakunnan tiloissa kello 19. Siellä on sitten Varustamon ylistystiimi ja muuten kai tukikohdan porukan houstaama, et just tällänen yhistelmä kelpaa täydellisesti! Sekotus kumpaakin jengiä:D ehkä ens syksynä helluntaiseurakuntalaisia rupee käymään vapiksella varustamossa ja sit vapislaisia helluntaiseurakunnan tukikohdassa? i hope so:)<3

Tällänen postaus vaan, ei sen enempää:D saitte vastauksenne tähän:)



2 kommenttia:

  1. heips,

    jos tollanen toiminta kiinnostais ihan muutenvaan vaikka ei oiskaan uskossa, niin voiko kuka vaan tulla käymään tuolla varustamossa ? :)

    Siis vaikka ateisti olenkin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis TOTTAKAI!!!! tervetuloa vaan mukaan:)

      Poista