lauantai 19. tammikuuta 2013

Floridajutulle jatko-osa:D

nonnih, eilen kirjotin ekan osan siitä ajasta kun asuttiin floridassa ja nyt jatkan sitä. Uus postaus uudet jutut;)

kerron tässä nyt tälläsistä jutuista:

1. kaverit-koulujutut
2. reissut
3. parhaimmat muistot
4.. luokkaretket
5. lemppari lomareissu
6. ihmiset
7. perhe
8. juhlapäivät

_________________________________________________________________________________

1.KAVERIT

Uusia kavereita sain paljon! Koulussa tutustuin helposti kaikkiin, koska siellä otettiin heti mukaan porukkaan.  Mun luokka oli aika värikäs. Siellä oli latinoja, afrikkalaisia, brittejä, amerikkalaisia, australialaisa ja aasialaisia. kaikenlaista porukkaa ja aivan mielettömän ihania ihmisiä! Eniten pyörin mun aasialais ja meksikolaiskavereiden kaa, mut sit jossaki vaiheessa porukkaan tuli amerikkalaisia mukaan. Ja meillä oli iso kaveriporukka ja se oli nii best! Välitunti kesti sellaset 30min. ja koska se oli vaan kerran päivässä, nii otettiin siitä kaikki ilo irti! Keksin sellasen leikin, jossa oli 2 joukkuetta. tytöt vs. pojat. Leikin tarkotuksena oli, että tytöt jahtaa poikia ja yrittää viiä ne niitten vankilaan ja pojat jahtaa tyttöjä ja yrittää siis samaa. Mä olin sillon luokan nopein, ni mut nimitettiin tyttöjen joukkueen pelastajaks, eli olin se joka sai tytöt pelastettuu poikien vankilasta ja poikien joukkueen pelastaja oli yks peter johon olin ihastunu.(se pelas kans futista ja me monesti pelattii vastakkai otteluissa) nii kuitenki adrenaliini nous aina ku peter jahtas mua tai mä sitäXD joo ahahhaha. joo kuitenki tajusitte leikin idean ja että mä keksin sen ja olin pro. pelattiin sitä melkein joka välkkä koko sen vuoden ajan::D
Joka perjantai oli sellane "show and tell"- juttu tunnin alussa, nii aina kun oli mun vuoro tehä jotai siin, nii kerroin juttuja suomesta ja luin luokalle nalle puhia suomeks ja kaikkee. Kaikki oli iha ihmeissää ku puhuin nii sujuvasti joitaki vitsi suomee.XD ne sano et se kuulosti rap- musiikilta ::D
Koulu järjesti monia juhlia ja palkintoseremonioita vuoden aikana. Kaikkii suoritustodistuksia ja palkintoja ja kunniamainintoja ja kaikkee sellasta jaettiin aina niissä. Oli kans erilaisia musiikkiesityksiä ja puheita. Mä voitin monta kertaa erilaisia palkintoja, mut mieleenpainuvin palkinto oli se kun voitin mitalin siitä, että olin lukenu monta kirjaa vuoden aikana^^ oijooooij. Sain kans palkintoja eri jutuista, esim "hyvä kaveri"- stipendin, "ahkera opiskelija"- stipendin ja palkinnon, että saan mennä sellaseen kuvataidekauppaan tekemään sellasen hienon veistosmaalausjutunXD ja sain kaikkii muitaki mut ei nyt tuu mielee mitääXD
Monesti koulun jälkeen mun kaverit tuli meille kylään ja leikittiin pehmoleluilla:D best!
Kavereiden synttärit oli kansnii siistejä! Parhain synttäri jossa olin piettiin keilahallissa ja siellä oli ihan sikana kaikkii herkkuja ja jokaine sai tervetuliaisllahjan ja kaikkeee:D paras! sit oli kavereiden allasbileitä jonne mentii ja hihhiiii^^
Mitäs muuta kertoisin...:p tai muistaisin*
Kaikki opettajat tykkäs musta, koska meijän iskä oli töissä samassa koulussa ku missä me oltiin ja olin Pekka Lahtelan tytär wohoo, olin roolimalli muille oppilailleXDDD tai mun piti olla, koska isi oli siellä töissä ni olin pro- lapsi:D:D

Eivitsi kerron teille yhen hassun jutun!
Koulun käytävillä oli koulun päättyessä sellasii vanhempia oppilaita, jotka valvo, että sellä ei kukaan turhaan tallustele ja jos tallusteli, nii ne vei ne koulun jälkeen pidettävään kerhojuttuun jossa piettiin oppilaita silmällä, nii kerran ku nellin kaa oltii kävelemässä koulun päätyttyä meijän iskän opetusluokkaan, nii ne valvojat näki meijät ja rupes huutama että nyt me viiään teijät tonne kerhoon ja me sanottiin niille että ei, ku me ollaan menossa iskän luo ja ne ei uskonu et me puhuttiin totta ni me lähettiin juoksemaa niitä karkuun ja oltii iha paniikissa koska ne oli nopeita ja sit ne jahtas meitä ja huus kaikkee ja sit just ja just ehittii iskän luokkaan ennen ku ne sai meijät kiinni ja sit iskä huus niille ja sano et me ollaan sen lapsia:::D se oli nii jännittävää;)



2.REISSUT

Me reissattiin vaikka missä! Tai vietettiin tyylii päivän tai parin pikkulomia ja käytiin eri paikoissa. Suurimmaks osaks rannoilla ja erilaisilla safarijutuilla.Joskus kyllä käytiin orlandossa ja disney worldissa ja mm jeejee!
Museoissaki käytiin ja erilaisissa turistikohteissa..okei ne rannat oli just niitä mut anyway. En muista nii hyvi et missä kaikkialla ollaa noltu. Käytiin yhen hurrikaanin jälkeen yhellä rannalla ja se oli iha sotkussa.:p sen muistan aika hyvin.

3. PARHAIMMAT MUISTOT

No tuotaaah..mitäs mä muistan parhaitten...

-Meijän luokalla oli sokee meksikolaistyttö, jota jokainen vuoron perään autto. Joskus matikan tunnilla oli mun vuoro auttaa sitä ja olin oppinu vuoden aikana sen verran espanjaa, että osasin auttaa sitä laskemaan. Se  oli kyllä hieno kokemus se! Ja se vieläpä vastas oikein! Go minä! Mun ope oli nii ylpee mustaXD
Mut nykyää en enää oikei osaa espanjaa:( sad, but true.

- toinen juttu, oli just se kun pelasin siellä futista ja olin nopeeXD ja sain pelata mun ihastusta vastaan;)))

- SIT KERRAN AHAHAHAH en kestäXDD meijän luokan poika ei jaksanu kävellä vessaan, nii se meni luokan takana olevan lavuaarin luo kesken tunnin ja pissas sinne ku ope ei kattonuXD en kestä hajottaa vieläki ku ajattelen sitä:D

- ainii ja kerra avasin vessan oven ja siellä oli mun luokkalaine väänttämäs kakkostaXD

- sit joskus me mentiin perheen kanssa rannalle ja mun siskon ja iskän läheltä ui hai:o se oli nää jännää!!

- ja josksu kans rannalla kun oltiin, nii me rakennettiin siskojen kaa sellane hiekkaukko ja siitä tuli meijän kaveri^^

- kunniamaininnat koulun seremonioissa

- KOKO SE VUOS SIELLÄ<33333333






4. LUOKKARETKET

Kävin mun luokan kanssa vaikka missä luokkaretkellä! Kaikki kyl disneyworldin huvipuistossaXD

Käytiin Magic Kingdomissa, Epcotissa ja parissa muussaki mut nyt en vaa satu muistamaa niitte nimiä:P

5.LEMPPARI LOMAREISSU

Mentiin perheen kanssa beachille. (Daytona Beach). Siellä uitiin ja rakennettiin hiekasta juttuja, syötiin hyvää evästä ja oltiin vaa perheen kaa:) Auringon alla^^ tuli muute ihanananan rusketus sen vuoden jälkeen;)



6.IHMISET

Amerikassa ihmiset on jotai nii huipuja! Kaikki on vaa nii sydämmellisiä ja avoimia. Kauppaan kun menee ni ei voi vältyyä keskusteluilta. Tuntemattomat ihmiset puhuu sulle vaikka mistä ja se on nii hauskaa! Kun menee yleisille altaille nii siellä mummut ainaki tulee vedessä juttelemaa ja kyselemää kaikesta:D

Parasta porukkaa!

7. PERHE

Perheen kanssa oltiin tosi paljon. Kotona kun oltiin nii aina keksittiin jotaki tekemistä^^
Usein mentiin rullaluistelemaan, tai ottamaan sammakoita kiinni tai tutkimaan käärmeen nahkoja :D Siskojen kaa askarreltiin ja leikittiin pehmoleluilla.Viikonloppuisin herättiin aikaisin leikkimään leluilla ja se oli best!

Iskä tappo käärmeen kerran haarukalla. Meillä oli käärme menny seinän väliin ja se ois voinu tulla talon sisälle, ni onneks iskä huomas sen ka otti haarukan ja lävisti sen kaulanXD

Kerran iskä juksas meitä sanomalla et oli ostanu lemmikin meille ja sit ku se toi sen sisälle ni eivitsi me petyttiinXD se oli ottanu kiinni sammakon ja kaittanu sen sankoon.....:D:D:D:Dkiva.

Joka kouluaamu me pyöräiltiin iskän kaa kouluun ja äiti oli sillon aina lenkillä ni perinteeks tuli että ku lähettiin kotoa, äiti tuli vastaan, me moikattiin-naurettiin- ja jatkettiin matkaa^^ hihhih.








8. JUHLAPÄIVÄT

Jouluna mentiin mummolaan ja lahjat avattiin vasta aamulla:p Illalla saatiin avata jo yhet suomen joulun kunniaks ja saatiin kivat pyjamat:]

Pääsiäisenä meijän isovanhemmat tuli meille ja piilotti sellasit pääsiäiskorit ympäri taloa joissa oli suklaamunia yms^^. sit me etittiin niitä. Sit mentiin kirkolle pääsiäismunajahtiin:D

Kiitospäivänä mentiin taas mummolaan ja siellä syötiin kiitospäivöateria ja luettiin kiitospäivän tarina.

Synttärit vietettiin kotona ja isovnahemmat tuli meille ja sit erikseen oli isot juhlat jonne kaverit tuli:) Iskä oli synttäreillä yks esiintymisnumeroXD Se oli taikuri^^ Iskä oli aina taikuri meijän synttäreillä, suomessakiXD Kaikki kaverit muistaa vieläki sen:D

Muista juhlapäivistä en muista mitääXD Paitsi koulun joulujuhlat ja muut sellaset.










Eipä tässä muuta:) enjoy<3








p.s. oon iha fiiliksissä! eilisen ja tän aamun aikana oon saanu 6 uutta lukijaa! ^^ tervetuloo lukemaa mun juttuja! <3

video
(löysin ton videon meijän koneelta ja repesinXD emilia ja mä väänneltii tossa toisiamme...outojaollaa::D)




2 kommenttia:

  1. Tosi kiva lukea näitä postauksia siitä kun kerrot siitä kun oot asunut Floridassa! (: lisää kiitos(;

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes! Kiva että kiinnostaa! :):):) joo todellaki! :D

      Poista